Навчально-виховний процес

Дошкільні заклади району функціонують згідно чинних нормативно-правових документів, інструктивно-методичних листів, що регулюють їх роботу.

Навчально-виховний процес здійснюється у відповідності до вимог Базового компоненту дошкільної освіти в Україні (2012), Програми виховання і навчання дітей від двох до семи років «Дитина», а також програми розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт».

У дошкільних навчальних закладах району функціонує 26 груп. Режим перебування дітей в ДНЗ цілоденний, протягом 10,5годин. Групи комплектуються як за віковими, так і за різновіковими ознаками.

У навчальних закладах створено банк даних результатів розумової та психологічної готовності дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі, проводяться моніторингові дослідження.

Результати, отримані під час вивчення освітнього процесу в старших групах свідчать про те, що робота проводиться на належному рівні. Процеси життєдіяльності протягом дня здійснюються відповідно до режиму дня, інтересів та запитів дітей.

У всіх старших групах створене доцільне розвивально-предметне середовище з відповідними осередками для проведення організованої та самостійної діяльності дошкільнят, яке забезпечує різні види їх активності. Педагоги намагаються дотримуватися принципу вільної діяльності своїх вихованців. В групах створена доброзичлива атмосфера спілкування дорослих і дітей. Облаштовані куточки психологічного розвантаження, тиші, спокою. Групи забезпечені матеріалами і посібниками, зокрема, матеріалами для звукового аналізу та схемами-опорами для складання розповідей, розвивальними логіко-математичними іграми та іграшками, художньою та методичною літературою.

Створюючи ігрові осередки «Бібліотека», «Школа», куточки майбутніх школярів та дослідницько-експериментальні зони, вихователі підсилюють мотиваційну готовність дітей до навчання в школі. Вихованці мають змогу закріпити набуті знання та враження від екскурсій до школи, класу, шкільної і дитячої бібліотек, проведених протягом року. Експериментування з предметами, прагнення знаходити приховані властивості предметів, закономірності у властивостях навколишнього світу і їх використання – обов'язкова умова готовності дитини до школи.

Систематично і планомірно здійснюється фізкультурно-оздоровча робота в групах. У режимі дня витримані в часі і вимогах щоденні фізкультурні заняття у залі та на свіжому повітрі, піші переходи за межі закладу. Ранкова гімнастика, заняття в залі, фізкультурні розваги, спортивні свята плануються і проводяться педагогами відповідно до вікових та індивідуальних особливостей дітей. Відводиться достатньо часу для бігу, лазіння, підлізання, метання, стрибків, виконання вправ, що сприяють розвитку рівноваги. Постійно здійснюється медико-педагогічний контроль з боку медсестер, вихователів.

Основними показниками фізичної готовності дітей до навчання є сформованість їх фізичних якостей: сили, витривалості, спритності, гнучкості, швидкості.

Рівень знань дітей за розділами програми (у %)

1.

Віконечко в природу

В-72%

С-46%

Н-10%

2.

Дитина у довкіллі

В-63%

С-46%

Н-10%

3.

Граючись, зростаємо

В-88%

С-38%

Н-17%

4.

Мова рідна,слово рідне

В-61%

С-38%

Н-16%

5.

Математична скарбничка

В-72%

С-32%

Н-10%

6.

Чарівні фарби і талановиті пальчики

В-82%

С-48%

Н-14%

7.

Художнія література

В-71%

С-52%

Н-10%

8.

Зростаємо дужими

В-85%

С-68%

Н-5%

Всі випускники дитячих садків мають високий рівень фізичної активності, добре володіють основними рухами та мають високий інтерес до занять фізичною культурою, вони опікуються станом свого здоров'я, дотримуються здорового способу життя, культури харчування, загартування, гігієни тіла та праці, правил безпечної поведінки.

Інтелектуальна готовність дитини до школи визначалась у трьох напрямках: загальна обізнаність із зовнішнім світом; рівень розвитку пізнавальної діяльності (увага, пам'ять, мислення, мовлення); володіння деякими навчальними навичками (здійснення звукового аналізу слова, володіння поняттями: звук, буква, слово, речення, лічба, підготовленість руки до письма).Перевірка засвоєння програмою «Дитина» показало:

Старші дошкільники знають і вміють розповідати про себе, свою родину, країну, своє місто, село, дитячий садок. 45% дітей мають високий рівень знань про навколишній світ і природу, достатній рівень мають – 60%, низький – 15%.

Значна увага приділяється формуванню мовленнєвої компетентності старших дошкільників. Організовуючи різні форми роботи, вихователі створюють умови для активного спілкування дітей, обміну думками, судженнями. Діти вміють будувати речення, дотримуючись певного порядку слів, послідовно і логічно відповідають на запитання.

За моніторинговими обстеженнями загальномовленнєвої культури дітей старших груп виявлено: 35% мають високий рівень, 55% - достатній, 20% - низький.

Щотижня, згідно з розкладом занять, проводяться заняття з грамоти та логіко-математичного розвитку. Вони інтегруються з іншими видами навчальної діяльності. Вихователі приділяють велике значення індивідуально-диференційованому підходу у навчанні дітей елементам грамоти та математики, розробляють ігри, картки, піктограми, схеми з урахуванням простоти та складності.

Важливе місце приділяється підготовці руки дитини до письма, що сприяє як інтелектуальній, так і фізичній готовності дітей до школи.

Моніторинг контрольнооцінних вмінь показав, що 45% дітей мають високий рівень, 54% - достатній, 9% - низький.

Показники готовності дітей до навчання в школі свідчать про раціональну організацію режиму дня в дошкільних навчальних закладах, чергування навчальної з іншими видами розвивальної діяльності.

Дошкільні заклади району працюють за пріоритетними напрямками:

Напрямки

ДНЗ

місто

село

Всього

дітей

Художньо-естетичний

1

1

-

94

Фізкультурно-оздоровчий

1

1

-

115

Інші

2

1

1

120

Всього:

4

3

1

329

Завдяки спільним зусиллям відділу освіти, сільських та селищного голови, громадськості покращено естетику побуту ДНЗ, оновлено предметно-ігрове та розвивальне середовище, поповнено навчально-методичну базу ДНЗ та дошкільних підрозділів НВК інформаційно – довідковою, фаховою літературою, періодичними виданнями, наочними та дидактичними посібниками. Підбір іграшок проводиться за санітарними, гігієнічними, віковими особливостями дітей. Ігрові кімнати розділені зонами, обладнання розміщено раціонально, що забезпечує достатньо простору для руху дітей. Проте, потребують більшого наповнення іграшками та ігровими модулями предметно-ігрового середовища сільських ДНЗ та дошкільних підрозділів НВК.

Робота дошкільних навчальних закладів та дошкільних груп НВК спрямована на підтримку збереження та розвитку здорового способу життя дошкільників. Той фундамент, який закладають працівники ДНЗ та дошкільних груп НВК маленьким вихованцям з самого дитинства, служить опорою і основою в подальшому житті.

Кiлькiсть переглядiв: 115

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.