Перспективність і наступність у роботі дошкільних навчальних закладів та початкової школи ЗНЗ

Вже стало традицією кожний рік відвідувати вчителями початкових класів селища заняття в дошкільних навчальних закладах «Веселка», «Ромашка», «Малятко».

Перехід дитини з дитячого садка до школи є важливим етапом її життя, який пов’язаний не лише зі зміною середовища її розвитку, а й із відповідними процесами самоусвідомлення, із зіткненням з новими проблемами, відкриттям у собі нових можливостей тощо. Одним дітям це додає піднесеного настрою, відчуття виходу на новий життєвий щабель, іншим вселяє ностальгію за звичним життям у дитячому садку, часто породжує стресові стани. Тому дуже важливо, що у дошкільному навчальному закладі, та в сім’ї допомогли дитині усвідомити, що дитячий садок і школа є ланками єдиної системи освіти і виховання, а все те, що чекає дитину у школі, є продовженням того, чим займалася, що опановувала вона раніше. Все це можливе за дотримання принципу наступності дошкільної та початкової освіти.

Поєднання дошкільної і початкової освіти створює передумови для реалізації індивідуальності кожного вихованця, що значно складніше зробити у масовій школі.

Особливо важливою для майбутніх учнів є фігура першого вчителя, якого вони сприймають як надзвичайну людину.

Тому в своїй роботі вихователі дошкільних навчальних закладів та дошкільних груп НВК району практикують попереднє знайомство вихованців старшої групи з майбутнім учителем, а також ознайомлення педагога з роботою випускної групи, вивчення індивідуальних особливостей дітей, участь у їхніх справах.

Для першокласників, що навчаються у стінах дитячого садка, умовою успішного навчання є ті види діяльності, якими вони займалися в старшій групі. Тому вчителі та вихователі продовжують включати гру в навчальний процес, яка має особливе значення для формування уміння вчитися - основної діяльності, що стає тепер для учня.

У дошкільному навчальному закладі забезпечують зв’язок вихованців і педагогів дитячого садка і школи. Для цього використовують екскурсії до школи, відвідування уроків, спільні з першокласниками розваги, а молодших школярів запрошують у дитячий садок для зустрічі з випускниками старшої групи. Побутує також практика взаємовідвідування вихованцями дитячого садка і учнями початкових класів свят у дошкільному закладі та початковій школі (свято знань, посвята у школярі, букваря, випуску з дитячого садка).

Вчителями Власюк О.В., Осипенко І.В., Рукавець О.С., Щербатюк Н., Голуб К.Ф., було відзначено добру підготовку до навчання в школі та готовність пізнати нове, цікаве, незвідане в початковій школі. Завдяки талановитим вихователям Коваль Л.П.,Висотенко Н.В., Книш О.В., Павленко,. Потапенко І.В., Новікова В.А.. Шульженко О.В., Ковтуненко Т.О., Клименко О., Анікеєва Ю.В. у дошкільнят залишаться добрі спогади про їх дошкільне життя яке вони згадуватимуть через багато років з любов’ю та вдячністю.

Методист РМК Вертеба Н.О.

/Files/images/DSCN2756.jpg/Files/images/DSCN2747.jpg/Files/images/DSCN2750.jpg/Files/images/DSCN2757.jpg/Files/images/DSCN2760.jpg/Files/images/DSCN2758.jpg
Кiлькiсть переглядiв: 682

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.